Syarina's Page
Husna, Din & Capik


By: Syarina Family

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]
Thursday, 23-Feb-2006 08:05 Email | Share | | Bookmark
Welcome To The World!!!...

close up
tidoo jek
tgh mandi nih...
View all 18 photos...
Welcome sayang....ni laa Muhammad Syafiq Bin Syarifuddin....setelah 9 bulan ibu + ayah menunggu...akhirnya kuar juga...welcome..welcome...







Saturday, 4-Jun-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Pernikahan & Majlis Kenduri Maria Hani & Yusniman

 
 
 
View all 27 photos...
tahniah untuk adik & man...semoga bahagia..dan jadi isteri yang solehah...

gambar ade goyang2 sket laa..







Friday, 3-Jun-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Jumpa Nana..

 
 
Norzana...

Dah lama gillerr tak jumpa dia...ade laa 7 tahun lebih...windu sgt kat dia...tak sangka dia ade kat KISDAR sekarang...KISDAR dah tukar nama kpd KUIS...

masa g kenduri umah kak long tu...g jumpa nana sekali...best sgt...borak2 punya borak..dari kul 6 ptg sampai kul 7 lebih...rase cam taknak balik jek..cam nak borak lagi..tapi pk kan byk lagi keje nak kena wat kat umah kak long...takpe laa...

Nana...nanti kalo kite g umah kak long...kite jumpa nana lagi tau..



Thursday, 2-Jun-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Besdey Mak Johor...& Gambar umah Mak Pahang

 
 
 
View all 8 photos...
Happy Birthday Mak!!....tapi masa ni nina ade kat kampung pahang sbb amik ayah untuk ke kenduri Maria kat umah kak long...tak dpt nak selebret punn...sedih gak..takpe laa..nanti selebret ngan besdey abah sekali..



Friday, 27-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Besdey Cun...

koko
gula
susu cair
View all 28 photos...
Hari ni besdey cun..semalam besdey kak ida...so..plan nak wat kek coklat laa...

kat cni nina masukkan gambar ngan resipi kek coklat kukus sekali

Kek coklat kukus

Bahan A

1 cawan serbuk koko
1 cawan gula pasir
1 cawan susu cair
1 cawan minyak masak
½ cawan susu pekat

Bahan B

1 ¼ cawan tepung gandum
1 sudu teh soda bikarbonat
1 sudu teh baking powder

Bahan C

1 sudu teh esen vanilla
3 biji telur


Cara masak

1. Masakkan dan cairkan bahan A atas api yang kecil hingga sebati
2. Ayak bahan B dan asingkan
3. Sementara masak bahan A, pukul telur hingga kembang
4. Campurkan bahan A yang telah sebati ke daham telur yang telah kembang beserta dengan esen vanilla. Kacau hingga sebati
5. Akhir sekali masukkan bahan B yang telah di ayak bersama-sama. Kacau hingga sebati. (Jangan masukkan bahan A dan C ke dalam bahan B…sbb nanti ade ketul-ketul tepung…)
6. Sapukan bekas yang nak digunakan untuk kukus kek dengan sedikit minyak..sapu dengan menggunakan tisu…ini untuk elakkan kek melekat dengan bekas..dan nak mudah keluarkan kek dari bekas
7. Masukkan semua bancuhan ke dalam bekas dan kukus selama 45 minit hingga 1 jam…


Atas permintaan, cara nak buat topping kek ni pun disertakan sekali...

Bahan Topping
Coklat masakan
Sedikit susu cair (jgn byk sgt..nanti cair sgt tak baper best)
Lemak sayuran / Butter (nak bg kilat)

Cara Buat
Campur semua bahan topping...buat double boiling...pastu bila semua dah cair...sapukan atas kek...
tadaaa!!!...dah jadik!!!







[<<  <  5  6  7  8  9  10  11  [12]  13  14  15  16  17  18  19  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net